بیت کوین و کریپتو

آموزش بیت کوین

بیت کوین و کریپتو

آموزش بیت کوین

قرار داد هوشمند چیست و چگونه کار می کند؟

قبل از این که به برسی  قرار داد هوشمند بپردازیم بهتر از با چند مفهموم مهم  آشنا شویم.

تعریف قرار داد هوشمند      

 

قرارداد هوشمند یک کد برنامه نویسی است که برای اجرای دستورات خاصی که توسط یک برنامه نویس داده می شود، در صورت وقوع شرایط متعدد، روی یک بلاک چین اعمال می شود. قراردادهای هوشمند یک نوآوری بسیار انقلابی است که ما را از اعتماد به دیگران بی نیاز می کند.  

قرار داد هوشمند به چه صورت کار می کند؟


قراردادهای هوشمند در انواع زبان های برنامه نویسی از جمله Solidarity، Web Assembly و Mickelson نوشته می شوند. در شبکه اتریوم، هر کد قرارداد هوشمند در یک زنجیره بلوکی ذخیره می‌شود و به هر علاقه‌مندی اجازه می‌دهد تا کد قرارداد و وضعیت فعلی را بررسی کرده و اعتبار آن را تأیید کند.

 

هر کامپیوتر در شبکه (یا نود) یک کپی از تمام قراردادهای هوشمند موجود، از جمله بلاک چین و داده های تراکنش را ذخیره می کند و وضعیت فعلی خود را ذخیره می کند.

 

هنگامی که یک قرارداد هوشمند وجوهی را از کاربر دریافت می کند، کد آن توسط تمام گره های شبکه اجرا می شود تا به جریان قرارداد و قیمت برسد.

 

این امر به قراردادهای هوشمند امکان می دهد تا بدون هیچ گونه مرجع مرکزی به صورت ایمن مدیریت شوند، حتی زمانی که کاربران تراکنش های مالی پیچیده ای با شرکت های ناشناس انجام می دهند.

 

برای اجرای قرارداد هوشمند در شبکه اتریوم معمولاً باید هزینه ای به نام GAS پرداخت کنید. هنگامی که قراردادهای هوشمند بر روی بلاک چین قرار می گیرند، معمولاً دیگر توسط سازنده آنها اصلاح نمی شوند. (این قاعده استثناهایی دارد.) 6


قرار داد معمولی به چه قرار دادی گفته میشه؟

توافق عمومی توافقی است بین دو یا چند نفر که آنها را به کاری در آینده متعهد می کند. به عنوان مثال، محمد برای استفاده از خانه علی که به آن «قرارداد اجاره» نیز می‌گویند، ماهیانه به او پرداخت می‌کرد. یا رضا تضمین می کند که در ازای دریافت مقداری پول، خسارت احتمالی خودروی سعید در تصادف که به آن «قرارداد بیمه» نیز گفته می شود، پرداخت کند.

 

کدهای کامپیوتری نیز نوعی معامله هستند. به عنوان مثال هنگام خرید فایلی از اینترنت، کدهایی در پشت صحنه وجود دارد که برای آنها تعریف شده است: اگر کاربر پرداخت کرده و مبلغ کافی بوده است، لینک دانلود فایل را به او نشان دهید، در غیر این صورت پیغام خطا نشان دهید.

 

ما برای اجرای توافق عادی که باید به آن اعتماد کنیم، به میانجی نیاز داریم. این رابط ها می توانند سرورهای کامپیوتری متمرکز یا بانک ها و دولت ها باشند.


قرار داد هوشمند چه تفاتی با قرار داد معمولی دارد؟

چیزی که یک معامله هوشمند را از یک معامله معمولی متمایز می کند، استفاده از فناوری بلاک چین است که نیاز به اعتماد به واسطه های ما را از بین می برد.

 

به عبارت دیگر، قرارداد هوشمند کدی است که در یک بلاک چین فعال می شود تا بدون نیاز به واسطه، شرایط قرارداد بین دو طرف را آزمایش و اجرا کند.

 

هنگامی که یک معامله هوشمند در یک بلاک چین رایگان مانند اتریوم اجرا می شود، دیگر نمی توان آن را متوقف کرد و هیچ کس نمی تواند آن را متوقف کند. با قرارداد هوشمند می توانید برنامه ها و پروژه هایی را ایجاد کنید که برای همیشه بدون هیچ واسطه و معلولی کار کنند. به این برنامه ها برنامه های DAP نیز می گویند. حتی خود سازنده قرارداد هوشمند نیز نمی تواند کد قرارداد هوشمند ثبت شده در بلاک چین را تغییر دهد.

 

روش کار قراردادهای هوشمند مشابه روشی است که دستگاه های فروش خودکار در مترو و خدمات عمومی کار می کنند. زمانی که قصد خرید نوشیدنی با استفاده از این دستگاه ها را دارید، پولی را وارد دستگاه می کنید و دستگاه به طور خودکار پول شما را پردازش کرده و نوشیدنی را بدون نیاز به واسطه تحویل می دهد.

3 مزیت مهم قرار داد هوشمند

از آنجایی که قراردادهای هوشمند مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند، از امنیت و سرعت بالایی برخوردار هستند، مقرون به صرفه هستند و در عین حال تنوع زیادی را برای کاربران ارائه می دهند.

 

امنیت:  قرارداد هوشمند به طور هوشمند در تمام گره های شبکه توزیع می شود.
این امکان از بین رفتن یا تغییر غیرقانونی آن را از بین می برد.

کم هزینه و سرعت بالا: این قراردادها به صورت خودکار اجرا می شوند و نیاز به واسطه و اشخاص ثالث را بی نیاز می کنند.

تنوع عالی: انواع مختلفی از قراردادهای هوشمند وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و برخی از آنها را با توجه به نیاز خود تغییر دهید.

قرار داد های هوشمند چه معایبی دارند


قرارداد تلاش برای قرارداد، مانند هر فناوری دیگری، بی عیب نیست و دارای معایبی است.

 

فاکتور فاکتور: مردم می توانند با ایده آل های انسانی اشتباه کنند! اگر بلوک مسدود شده باشد، تغییر نخواهد کرد و یکی از مشهورترین افراد در مورد DA یک کد تبلیغاتی 60 در O نوشت.

شرط: هیچ قانونی برای استاندارد وضع نشده است، در نتیجه ممکن است برخی کشورها مقررات سیری در منطقه داشته باشند که این نوع سیاست را تغییر دهد.

هزینه: برنامه ریزی پیشرفته مستلزم ادغام چنین انتشاراتی یا استفاده از پیشنهادهای نامزد است و البته آژانس راهنما باید با فناوری بلاک چین برنامه ریزی داخلی سازگار باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد